divendres, 14 de juliol del 2017

Entre Llençols i Merdes



Poso la portada francesa perquè la japonesa només l’he trobada en un format minúscul

Títol original: Sheets no Sukima (シーツの隙間)
Autora: Erica Sakurazawa
Revista: Feel Young
Editorial: Shodensha
Any: 1996
Demografia japonesa: Josei
Gèneres: Romanç
Nombre de volums: 1
Edicions fora del Japó: França (Entre les Draps), Alemanya (Between the Sheets), Estats Units (Between the Sheets).

Doncs per fi em poso amb un dels mangues sàfics de l’Erica Sakurazawa! I ha sigut com si em xuclés l’ànima. És depriment, però no dramàtic. M’ha deixat pansida. Els personatges són tots uns miserables i no hi ha esperança per a ningú.

La narració resulta lleugera. Elegant, fins i tot. El dibuix és lletjot, però expressiu i funcional.




Al títol original, de tres paraules, l’única en anglès és “sheets”. Les altres dues són en japonès. Així, sospito que es tracta d’un joc de paraules entre “sheets” (“llençols”) i “shits” (“merdes”). Havent llegit el volum, resulta inevitable fer l’associació. Com que no se m’acut com mantenir el joc de paraules i ningú em paga perquè m’hi trenqui el cap, doncs si més no en conservo el sentit (si bé perd gran part de la gràcia).

L’edició francesa és de format A5. No té sobrecobertes, però sí sol·lapes. És molt agradable al tacte, ja que les tapes imiten la textura de l’ordit i la trama d’un teixit. I té un prefaci al principi que t’esbudella el contigut (com que m’ho temia, ho he deixat per al final).

Ho recomano? Doncs no. És una obra que t’omple d’apatia. Tret que t’atregui la misèria d’esperit i els culebrots sentimentals amb sexe de per mig. Potser llavors sí que et faci peça.

Nota global: 6’8/10