dimecres, 11 d’octubre del 2017

Pluja de Flors




Títol original: Hanashigure (花時雨)
Autora: Miyako Maki
Revista: ???
Editorial: Futabasha
Any: 1972
Demografia japonesa: Josei*
Gèneres: Drama, erotisme
Nombre de volums: Ocupa menys d’un tom. Història curta de 25 pàgines
Edicions fora del Japó: Que jo sàpiga, cap.

Feia temps que no llegia res de la Miyako Maki i aquesta obra es va creuar en el meu camí, així que m’hi vaig llançar. La trama és senzilleta: una dona s’està amb un home que té esposa i una filla. La innovació dins d’aquest còmic rau en la narració: és impressionant com sent tan poc explícita pugui resultar tan eròtica. Resulta fascinant.

Erotisme amb majúscules.


El dibuix està molt bé. El típic de la Maki d’aquesta època: adults estilitzats, algun detall preciosista i reminiscències que recorden al dibuix de còmic adult dels Estats Units d’aleshores.

Ho recomano? Sí!!! És una passada. Una narració molt experimental que val la pena tastar com a mínim un cop.

Nota global: 9/10

*No en tinc l’absoluta certesa, però és el més probable.